Cât este de important!

Cu pași mici ne apropiem de încheierea unui alt sezon de evenimente și începem să semnăm contracte pentru anul viitor. 
Subiectul care vreau să-l abordez va fi cu siguranță unul util pentru viitorii miri şi eventualele colaborări.
 
Şi totuşi cât de important este să faceți o selecție corectă a prestatorilor, care să aibă abilitatea de a lucra în echipă şi de a crea colaborări eficiente. Țin să menționez că selecția lor la nivel de implicare, profesionalism, atitudine e necesară nu doar pentru voi ca clienți, dar și pentru ceilalți membri ai echipei.
 
 Aş vrea să clarificăm câteva momente, apelând la un organizator, voi o faceți în primul rând pentru că această persoană are toate resursele necesare la îndemână, pentru a primi recomandările potrivite pentru fiecare segment și domeniu solicitat, pentru a reuși să selectați oamenii potriviți, stilul, bugetul în funcție de preferințe, iar răspunsul la întrebarea “ Care sunt ei!?” , îi cunoaşte persoana delegată, care are experiența și  expertiza necesară.
 
 În calitate de organizator e nevoie să ai abilități și cunoștințe din toate domeniile: echipament sunet, lumini, muzică, fotografie, coregrafie, bucătarie, patiserie, décor, floristică, vestimentație, locații ședințe foto, acte necesare, etc. Ce înseamnă tehnică de lumină bună pentru fotografii, ce presupune un spațiu pentru o coregrafie și dansul mirilor, ce semnificații au tradițiile, de ce sunt importante intervențiile moderatorului și per ansamblu legătura dintre toți acești oameni.
 Organizatorul are misiunea de a respecta și ghida programul evenimentului, de a oferi un time management confortabil tuturor.
 
 Menționez, nu are rolul unei persoane care pe parcursul serii să intervină la fiecare în parte și să răspundă pentru responsabilitățile fiecărui.
 Sarcina nu este de a căuta dansatorii prin curte, de a ruga moderatorul să dea o semnificație tradiției sau de a le sugera muzicanților ce ar fi bine să mai cânte.
 
 În momentul în care întreg staff-ul implicat, foto, video, moderator, dansatori, muzicanți, oamenii cheie care sunt la același nivel profesional și îndrăznesc să zic că poate uneori fac parte și din aceeiași categorie de buget, sunt pe o undă, asigură o comunicare eficientă şi oferă o ambianță liniștită pe tot parcursul evenimentului.
 
 Situațiile de conflict, din păcate sunt inevitabile, experiența  arată că acestea persistă şi între prestatori. Sunt convinsă că nu vă doriți să urmăriți cum interpreții nu pot împărți scena (în sensul direct), nu se pot înțelege cine va cânta mai mult și altcineva mai puțin, cine intervine în momentele cheie etc. Uneori și la echipele video, foto apar neînțelegeri de genul cine și în fața cui s-a pus și cine sau cui i-a stricat cadrul din momentele importante, (jurăminte, primul dans, tortul miresi etc.). Nici un cuplu nu își dorește să ajungă în ziua nunții și să fie deranjat din 5 în 5 minute cu tot felul de situații: fie că administratorii nu permit amenajarea florilor pe gazoul recent tăiat, că nu e voie să se plaseze masa sau arca într-un loc anumea, că masa e pătrată nu rotundă ca în poză, că nu aveți voie să folosiți un întrerupător, că la întâmpinare afară nu este electricitate.Deci, aceste detalii sunt necesare de stabilit din timp.
 
 Un prestator profesionist își pregătește tema de acasă, iar la eveniment știe exact ce are de făcut. Trebuie de recunosc că sunt prestatori care nu se simt relaxați, nu îşi doresc să iasă din zona lor de confort, nu obișnuiesc să muncească cu diverse echipe. Totuşi, cei care nu pot lucra în echipă, nu au decât să spună acest lucru, la cât e piața de suprasaturată în acest domeniu, cu siguranță îşi vor găsi clienți potriviți.
 
 Părerea mea subiectivă este că un profesionist trebuie să poată să se adaptaze la diverse situații, preferințe și chiar la mofturile mirilor. Cu părere de rău uneori aroganța și mândria unor prestatorilor sunt mai mari decât cele ale mirilor și cumva se creează impresia că ei sunt cei care plătesc.
 Să nu uităm că fiecare prestator are un onorariu bine stabilit în contract și obligațiunile incluse.
 
 Este o diferență colosală dintre profesioniștii adevărați, care se implică, care muncesc pentru un un rezultat final bun, care intervin cu idei și exemple, comparativ cu prestatorii care apar peste noapte și se dau de mare importanță.
 
 Așadar, odată ce ați decis să încredințați evenimentul unei persoane din afară vă sugerez să țineți cont de experiența și expertiza acestuia, de cele mai multe ori ele sunt experiențe frumoase și productive, din simplul motiv că alegerile au fost făcute corecte, siguranța e mai mult decât o parte bună din succesul evenimentului vostru.
 
 Voi sunteți cei care vă alegeți personajele din povestea voastră, baftă în această aventură.

 P.S. Dacă cele scrise de mai sus te-au bulversat, nu te îngrijora! Sunt aici special pentru tine să te ajut să ai nunta visurilor tale!
Iubiți-vă!
Enjoy your wedding!